Home

Oferta

Portfolio

O mnie

Kontakt

Rodzaje stron internetowych

cze 13, 2023

Rodzaje stron internetowych

 

5 najpopularniejszych typów stron www, których może potrzebować mała firma

 

Strony internetowe dzielimy zwykle na funkcje, jakie mają pełnić w sieci. W zależności od rodzaju strony, o której rozmawiamy, przypisujemy jej konkretne rozszerzenia. Przygotowałam dla Ciebie krótkie zestawienie przedstawiające 5 najbardziej popularnych rodzajów stron internetowych wybieranych przez małych i średnich przedsiębiorców. Zastanów się, który z poniższych typów strony www najbardziej pasuje do Twojego założenia i celu. Dzięki świadomości istnienia kilku alternatyw możesz zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Wyjdź naprzeciw projektantom i sprecyzuj swoje oczekiwania!

 

 

1. Strona wizytówka

Strona wizytówka to bez wątpienia najpopularniejszy wybór rodzaju strony internetowej małych i średnich firm, który umożliwia zaprezentowanie się w sieci. W Internecie znajdziesz podział między stroną wizytówką a stroną firmową. Nie uwzględnię go w tym przewodniku, bo dla nas ta różnica jest w zasadzie nieobecna i sprowadza się do jednej i tej samej roli. Strona wizytówka to strona zawierająca podział na odpowiednie i strategiczne podstrony oraz odpowiednią nawigację w postaci menu.

Projekt strony wizytówki najczęściej zawiera:

Stronę główną/home

Nie bez powodu prostą stronę internetową nazywamy wizytówką, pełni ona dokładnie taką samą funkcję w sieci, jak fizyczna, drukowana jej forma. Strona homepage to pierwsza strona, z którą spotka się Twój klient. Oznacza to, że będziesz miała zaledwie kilka sekund na:

  • przedstawienie siebie i swoich usług, 
  • opisanie wartości, które są ważne dla Ciebie i firmy, 
  • pokazanie za pomocą identyfikacji wizualnej, jaka estetyka i odczucia dominują w przekazie marki, jak klient ma nas odbierać i jak się czuć,
  • umożliwienie kontaktu poprzez formularz kontaktowy, aktywny link do wiadomości e-mail lub aktywny przycisk kontaktu telefonicznego,
  • dalszą nawigację klienta po stronie internetowej, a tym samym sprawienie, aby pozostał na niej dłużej,
  • zakomunikowanie najważniejszych informacji, o których klient musi się dowiedzieć.

 

O nas 

Najczęściej osobna podstrona na stronie firmowej, która pozwala klientowi poznać nas bliżej. To odpowiednie miejsce na przedstawienie właściciela i zespołu, dodanie zdjęć i opisanie historii firmy, pochwalenie się sukcesami i pokazanie ludzkiej twarzy.

 

Oferta

Najczęściej odwiedzaną podstroną w witrynie firmowej jest oferta i jej zawartość. Opisz szczegółowo, czym się zajmujecie jako firma i jakie problemy potraficie rozwiązać. W zależności od branży w ofercie możesz zamieścić również cennik swoich usług, bo ten sprawdzany jest jako jeden z pierwszych w kolejności.

 

Portfolio

Słowa mają moc, wszyscy to wiemy, ale czasami nie wystarczą. Wówczas na potwierdzenie naszych obietnic, na stronie internetowej zamieszczamy portfolio, które w sposób graficzny przedstawia nasze umiejętności, styl i dotychczasowy dorobek. Pamiętaj, aby w portfolio znajdowały się tylko te najlepsze pozycje, a nie wszystkie zrealizowane projekty. 

 

Kontakt

W zależności od potrzeby podstrona kontakt może zawiera różne funkcjonalności:

  • formularz kontaktowy podstawowy,
  • rozbudowany formularz kontaktowy z ankietą,
  • aktywny przycisk do wysłania wiadomości e-mail,
  • aktywny przycisk umożliwiający kontakt telefoniczny,
  • mapę dojazdu do naszej firmy,
  • formularze do pobrania,
  • informacje o numerze konta bankowego.

 

Nie jesteś pewna, czy Twój pomysł na stronę mieści się w ramach projektu strony wizytówki? Zobacz przykładowe strony firmowe:

i przeczytaj ile kosztuje wykonanie strony internetowej i jakie usługi dodatkowe należy uwzględnić w budżecie przeznaczonym na tę inwestycję.

 

 

2. Blog

 

Kolejnym rodzajem strony internetowej, który możesz brać pod uwagę, jest blog. Szablon bloga może stanowić osobną stronę internetową, pełniąc funkcję portalu firmowego lub stanowić jedną z podstron strony wizytówki, która będzie przedstawiała artykuły branżowe.
Projektując szablon bloga, należy mieć na uwadze szablon artykułów, który w sposób powtarzalny będzie przedstawiał nasze treści, mając na uwadze wszystkie możliwe nagłówki, cytaty, akapity i zdjęcia.

 

Po co mi blog? 

Strona wizytówka mimo swoich wielu zalet i funkcji, jakie pełni, ma fizycznie za mało miejsca na treści, które mogłyby wpływać na jej pozycjonowanie się w Google. Do tego właśnie możesz wykorzystać bloga i treści na nim zawarte. Pamiętaj jednak, że umiejętności tworzenia tekstów zgodnie z zasadami SEO, wymagają wiedzy i zaangażowania, ale nie warto rezygnować z korzyści, które przynosi ich praktyka.

Blog to doskonałe miejsce, gdzie zbudujesz pozycję eksperta i wyedukujesz swoich klientów, tak aby byli w stanie Ci zaufać. Ten rodzaj strony internetowej to również doskonała alternatywa lub punkt wyjścia do content marketingu publikowanego w mediach społecznościowych. Kiedy napiszesz artykuł na bloga, porcjowanie treści na Facebooka i Instagrama będzie szybkie, a Ty będziesz miała pewność, że zamieszczasz merytoryczne posty w mediach społecznościowych. Pamiętaj, że strona internetowa bez względu na jej rodzaj to Twoja własność, którą zarządzasz osobiście. Treści tworzone zgodnie z zasadami SEO będą pozytywnie wpływać na widoczność Twojej witryny w sieci przez cały czas, podczas gdy treści w mediach społecznościowych znikają, zanim na dobre się rozkręcą.

Przykładem bloga firmowego, jest ten który właśnie czytasz lub blog o etykiecie, który miałam przyjemność projektować.

 

Rodzaje stron internetowych. Przykład sklepu online.

 

3. Sklep internetowy

 

W ostatnim czasie sklep internetowy to najczęściej tworzony przez nas rodzaj strony internetowej. W projektach, które wykonujemy sklep online to dodatkowy moduł, rozszerzenie funkcjonalności strony firmowej, który świetnie sprawdzi się w przypadku małej i średniej firmy, sprzedającej produkty cyfrowe i limitowane produkty np. rękodzielnicze. 

Ten rodzaj strony www wymaga stworzenia:

  • szablonu sklepu internetowego,
  • szablonu kategorii sklepowych,
  • szablonu produktu,
  • szablonu sekwencji maili wysyłanych do klientów,
  • wprowadzenia integracji z elektronicznymi płatnościami,
  • wprowadzenia integracji z firmą kurierską,
  • wprowadzenia integracji z firmą fakturującą,
  • zaprojektowania podstrony z regulaminem sklepu,
  • zaprojektowania podstrony z polityką prywatności,
  • dodanie ewentualnych formularzy zwrotu i odstąpienia od umowy,
  • wykonanie strony logowania/rejestracji do panelu klienta oraz szablonu panelu klienta,
  • wprowadzenie produktów do sklepu.

Jak widzisz, lista kroków jest całkiem długa, wymagająca odpowiedniej wiedzy i zaangażowania. Ten rodzaj strony internetowej w szczególności musi opierać się o przyjazny design i bardzo intuicyjny system nawigacji, który przełoży się na pozytywne doświadczenie użytkownika i finalizację zakupów. Zobacz sklep Kasi Ekes gdzie dodaliśmy wspomniany moduł umożliwiający sprzedaż obrazów.

 

 

4. One page

 

Jeśli jesteś dopiero na etapie planowania strony internetowej, być może stwierdzisz, że nie potrzebujesz rozbudowanej strony wizytówki z licznymi zakładkami, a wszystkie treści, które chcesz na niej zawrzeć, zmieszczą się na jednej stronie.

Taki rodzaj strony internetowej nazywamy stroną typu one page/single page, która przedstawia zwykle tylko jedną usługę. Strona typu one page polega na scrollowaniu przez użytkownika treści w pionie i z założenia nie posiada klasycznego menu. Można natomiast zamieścić na niej nawigację, która odsyła do poszczególnych sekcji w witrynie (są to tzw. kotwice) podobnie jak na stronie sprzedażowej kursy dla artystów, którą wykonywaliśmy dla Kasi Ekes.

Specjaliści SEO zgodnie twierdzą, że przez swoją strukturę i ograniczoną objętość, strona typu one page jest trudna do wypozycjonowania w wyszukiwarce. Dlatego, jeśli samodzielnie będziesz chciała wykonać taki projekt, pamiętaj, aby:

  • zadbać o słowa klucze oraz ich strategiczne rozmieszczenie,
  • zadbać o strukturę nagłówków,
  • zadbać o poprawną strukturę linków,
  • zaprojektować logiczną architekturę strony, aby nie dezorientować jej użytkownika.

 

Przykład strony typu one page, landing page

 

5. Landing Page

 

Jeszcze bardziej skompresowanym rodzajem strony internetowej jest landing page, czyli strona lądowania/docelowa.

Jest to pojedyncza strona internetowa poświęcona promocji jednego produktu lub usługi, która ma za zadanie generować określoną konwersję (zdobycie adresów e-mail lub sprzedaż). Landing page najczęściej tworzony jest na potrzeby kampanii marketingowej, gdzie po kliknięciu reklamy, użytkownik przenoszony jest na stronę docelową produktu/usługi i ma zadanie wykonać określoną czynność np.:

  • kup teraz,
  • zapisz się na listę oczekujących,
  • skorzystaj z rabatu,
  • zarejestruj się.

Przy projektowaniu strony docelowej należy pamiętać o dobrych zasadach obowiązujących przy projektowaniu wszystkich rodzajów stron internetowych takich jak:

  • responsywność, czyli dostosowanie szablonu strony do urządzeń mobilnych i tabletów,
  • prosta i przejrzysta nawigacja,
  • wyraźne CTA (call to action) wezwanie użytkowania do działania,
  • spójna identyfikacja wizualna firmy jako element rozpoznawczy,
  • krótki i zwięzły tekst, który nie zawiera rozpraszaczy.

 

 

Podsumowanie

Wyżej wymienione rodzaje stron internetowych to najpopularniejsze wybory wśród naszych Klientów. Pamiętaj, że zdefiniowanie i określenie jednego z nich nie ogranicza nas w przyszłości.

Oznacza to, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby do strony wizytówki w przyszłości dodać szablon bloga lub moduł sklepu internetowego. W miarę rozkwitu Twojego biznesu możesz rozwijać również swoją witrynę i wprowadzać zmiany. Strona internetowa to żywy organizm, który wymaga przeprowadzania testów i ciągłego udoskonalania. Co więcej, strony przez nas tworzone mają możliwość samodzielnej edycji, dlatego raz wykonany szablon landing page może być wykorzystywany przez Ciebie wiele razy, w odniesieniu do nowych produktów i usług.

Jeśli nie jesteś pewna, jakiego rodzaju strony internetowej potrzebujesz, napisz do nas wiadomość kontakt@allestudio.pl, a my z wielką przyjemnością postaramy się pomóc w tej sprawie.

Do usłyszenia!

 

współpraca

Graficzna Opieka Nad Marką

POMOGĘ CI ZBUDOWAĆ SILNY I SPÓJNY WIZERUNEK TWOJEJ MARKI ORAZ ZAPROJEKTUJĘ TWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ TAK, ABY PRZYNOSIŁA CI SAMYCH WŁAŚCIWYCH KLIENTÓW

Nowoczesne projekty stron internetowych, grafiki do mediów społecznościowych, logo, newslettery, naklejki, karty podarunkowe, metki, wizytówki, posty promocyjne, zaproszenia, cenniki, formularze zwrotu, papeteria firmowa

MASZ PYTANIA? NAPISZ DO MNIE:
KONTAKT@ALLESTUDIO.PL